tisdag, april 12, 2011

Tisdags virrvarr i Valdemarsvik

Dagen spenderades i gott sällskap. Efter en timme och en kvarts sittning på svetskursen med teori så begav jag mig mot Kupan - Röda Korset. Det är mycket ofta man springer på vackra saker där inne som gör att man får kli i fingrarna. Stod utanför och helt plötsligt kommer min mor åkandes förbi. Men min bror hack i häl bakom. Jag visste att dom båda skulle ner på byn men inte trodde jag att det skulle sammanfalla med mina tider. Men det gjorde det och det är jag ypperligt glad över! Fick sällskap utav mor och min bror som följde med in på Kupan. (bror var inte överförtjust dock) Och fynda är bland det bästa jag vet. Som "ung/yngre" avskydde jag allt som hade med second hand och göra. Mamma och pappa är som frälsta i det. Kanske därför? Men nu är jag överförtjust i det! Älskar känslan av att hitta vackra saker till billiga priser. Speciellt när det går till en bra sak. Då känns det ännu bättre i själen. I vilket fall som helst så är det ju brors födelsedag idag, så han hittade faktiskt själv en karaff med tillhörande fem whiskey glas. Så, snäll storesyster som man är så var det ganska självklart att det fick hänga med hem till honom. För en sissodär 75 kronor så får man vara snäll. Och själv så hittade jag världens finaste kakfat! Ett två-vånings kakfat i glas med rosor på. Inte riktigt min stil i vanliga fall. Men ett två vånings kakfat har jag varit intresserad av länge nu. Dessutom är det i lite nymoderniserad stil. Så det har en touch av gammalt i sig. Och det föll mig i smaken och speciellt för 100 kronor så var det den här "min min min min MIN!"-känsla. Tyvärr kan jag inte visa bild då jag glömde min kamera hemma hos mamma. (smart som man är) Men kanske i morgon så kan jag slänga ut en bild på den.

Efter fyndandet så blev det en tripp på systemet. (2o - ni vet) och sen blev det lunch med mor på Melke's. Sen trippade vi hemåt och mamma och jag plockade ut urväxta kläder till ungen. Mest mamma. Hon är bäst på sånt.

Det var denna dagen. En utomordentligt underbar tisdag. Förutom vädret, det har varit ganska kasst faktiskt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...