måndag, april 11, 2011

Plastpåse? Nej tack.

Jag vet inte om det bara är jag som tänker på plastpåsar - lite för mycket när jag handlar. Jag har en driljon med plastpåsar i sopskåpet. Likt fan så tar jag nya påsar när jag går och handlar. Vilket självklart utökar antalet platspåsar som jag redan äger. Dessutom så lär det ju kosta en hel del med plastpåsar om man räknar ut hur många gånger man handlar i veckan och hur många plastpåsar det går åt. Inte för att jag orkar räkna, men jag gissar på att det totala inte alls är en trevlig summa. Men då sprang jag på dessa!




ABOB - A Better Option Bag. För den som delvis är trött på ziljoner med plastpåsar och som vill kliva över till den grönare sidan av ängen. Påsen håller för 2o kg, är tillverkad i miljövänlig, superstark rip-stop polyester. Sydd med förstärkta sömmar och kan tvättas i 3o grader.

Sen är den ju utomordentligt tjusig! Och vikbar till storleken 11x4 cm. Skrev jag att den är miljövänlig och att man slipper köpa en massa massa plastpåsar varje gång man handlar?









Hade jag inte haft ett mindre köpstopp just nu så har jag minsann klickat hem dessa. Dom hade bra startpaket på dessa "påsar". Bland annat den storlek på papperspåsar fast i detta tyg då. En salig blandning utav roliga färger och ett smart drag för naturen.

Denna plommonfärgade tygpåse gick på 89 kronor. Och den med två i gick på 159 kronor. Men jag kan rekommenderar att ni tar er en egen kik in på sajten abob shop.



1 kommentar:

Heléne sa...

www.baggu.se har bra påsar oxå, sånna har jag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...