fredag, april 01, 2011

Naturligtvis inte som jag tänkt



Oavsett vilken färg jag använder så ser håret inte naturligt ut -om det inte får falla sig naturligt.
Livets baksida, eller ja, hårets jävla baksida.

Bild ett är från i morse. Ja, så ser mitt hår ut när det får leva ut som det vill. Orört efter dusch och självtorkat. Problemet var att jag var otroligt missnöjd över den gula nyansen jag hade. Kände onaturligt och skitfult. Sånt är svårt att vara tillfreds med.

Bild två är tagen för ett litet tag sedan. Resultatet efter en intensiv-toning och plattning. Problemet just nu är att det inte ser så överdrivet naturligt ut. Just för att mitt hår klär upp sig bättre i sina egna vilda lockar. Däremot gillar jag inte mina vilda lockar.

Striden fortsätter.

Men just nu får det fan va. Det gula är så gott som borta och färgen kommer tvättas ur lite grann. Så ja, nöjd för tillfället får jag vara. Och från och med nu ska jag sluta lura mig själv. Jag är brunett, inte blondin! Så enkelt är det.

1 kommentar:

Mathilda sa...

Du e fin! Älskar dina lockar och skulle göra MYCKET för att ha dem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...