måndag, april 11, 2011

Kaffe i överdrivna mängder toppat utav bitterhet.

Vädergudarna har minsann varit på mys-humör idag. Det har bjudits på en hel del värme och skinande sol. Jag skriver det igen, Sverige klär i solsken! Jag fick en inbjudan via sms till min väninnan Heléne på lite kaffe i solskenet. Jag var inte den som var den, utan jag hoppade in i duschen, knöt mina rump-skor och skenade senare iväg hem till Heléne. Och jo, det kändes i benen med dom där skorna på. Men mest tyckte jag att det kändes i trampdynorna.. Gav en skum känsla när man fick av dom i alla fall.

Vid fyra så fick jag sällskap utav Heléne och deras nya hund Nixon upp till förskolan för att hämta fröken Nicoline. Efter det tog vi oss alla iväg på ett mindre äventyr till Ica och isglass i parken. Sen begav vi oss vidare hem till oss och våran smutsiga lägenhet. Där Nixon och Otto fick bekanta sig. Såg otroligt roligt ut när Nixon försökte leka med Otto. Men han tog det bra och det verkade faktiskt komma överens. Förutom att hunden Nixon nästan rev halva vardagsrummet. (såndär muskelhund och smidig som ett kylskåp under mitt soffbord.) Det är stökigt ändå där, så det gjorde inte så värst mycket när dom röjde runt. Men det blev trots allt en hel dag med kaffe och bitterhet. As always. Vi jobbar bäst så, jag och Heléne.

Och jag har varit duktig. Fixat klart med frågorna som skulle vara inskickade igår. Skickade iväg dom idag förvisso. Men, bättre sent än aldrig! I morgon blir det svets och psykologi-plugg. Inte alls pepp. Inte överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...