lördag, april 09, 2011

Har absolut ingen aning, men viktigt är det! Eller nästan..

Sitter och tragglar med Organisation och ledarskap kursen. Har en deadline i morgon på en sissodär 9 "motivera ditt svar"-frågor. När jag läser frågorna så läser jag "motivera och du får morot". Varför vet jag inte. För det står absolut ingenting om morötter i frågorna. Konstigt. Just nu har jag lite rast för mig själv. Bläddrar bland bloggar och inser att folk ligger jävligt mycket nu för tiden. Det väntas ungar hit och dit, och det är väl roligt kan man ju tycka. Men när jag läser och kollar på bilder så blir jag så innerligt trött på graviditets-hysterin om att man ska vara så modell-vacker som höggravid. Varför? Vad är det för fel på att bara vara tjock?! Eller fyllig:are? Nej, man ska ju knappt gå upp ett hekto och gud förbjude att du får bristningar! Visste ni inte att man inte får ligga då? Och jag som trodde att det bara var kroppsideal visor som normal människa. Men icke, nu är det legitimt att införa kroppsideal när man bär barn också. Jag kan nog konstatera att människor nu för tiden är lite mer korkade än vad dom var förr.

Eller.. Så är jag bara bitter över att jag själv inte var tjock, utan smällfet som gravid.
Och att jag fick så många bristningar att jag istället kan räkna dom delar där huden inte har gått sönder. Eller att jag inte alls var lika modell-vacker som alla andra gravida där ute nu. Och att jag gick upp så mycket i vikt att min enda räddning mot överbliven hud är plastikoperation.

Men vem bryr sig om sånt? Jag fick i alla fall en välgödd och frisk unge. Dessutom tycker jag att pygmé-barn är lite läskigt. Tack och lov för knubbiga nyfödingar!

Bildbevis för er som inte tror mig.
Jag stoltserar gärna med mina 30 extra kilon och vackra bristningar. Bilden visar Tjippen i 39+1 veckor. Hon är född i vecka 41+2, så tro inte att jag är "fullvuxen" på denna bild.



Nu åter till Organisation och ledarskap. Med ord som decentralicering och outsourcing. Fucking yeay. Ni är bra avundsjuka. Jag vet det. I can feel it!



3 kommentarer:

Ida sa...

Heej :D Jag är gravid nu och har precis gått in i vecka 30. Och bristningar börjar nu träda fram. Men jag tycker nästan att de är vackra på nått sett. Är jag konstig då?
Kommer säker se lika vacker ut som din på bilden. En riktig kvinnokropp med ett liv i magen.

Men tänkte fråga hur din mage ser ut idag? Med bristningarna asså?

Kram

Sarah sa...

Tycker det är fint när man är stor som gravid, det ska synas och man vill ju visa upp det stoltaste man bär på.
Nova var en stor liten flicka när hon föddes, och tur var väl det, för barn kan bli sjuka vid förlossningen och sjuk blev hon, men tack vare lite extra hull här och där så klarade hon det riktit bra :)

Spelar ingen roll hur många bristningar man får, det väger upp mot det man får i sin famn efter<3

Mathilda sa...

Bra inlägg! Hel min mage är zebrarandig och tuttarma pösiga efter två sugproppar som ammat i sju månader var... Jag avskyr min slappa hud och alla miljontals bristningar på magen då och då, men ofts tänker jag ppå hur grym kroppen är som kan töjas ut och göra plats åt ett eller flera barn! Heja kvinnan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...