måndag, april 18, 2011

Förändring, förnyelse, förälskelse

Underbara dag. Skinande sol, värmande värme, häck-klippning, nytvättad och uthängd tvätt. Det har varit underbart sommarvädret idag. Det värmer mitt inre och upplöser mina svarta små inre tvister. Folk pratar om vårdepression, men hela mitt inre skriker efter förnyelse och ältat gammalt strunt åker rakt ut genom fönstret! Jo tack, det räcker med höstdepression för min del. Men nu, nu börjar mitt inre knoppa! Likt mycket annat i naturen. Otroligt härligt! Färger träder fram mer och mer och jag är i ständig förändring. Jag längtar efter något, men jag vet inte vad. Men just nu slår mitt hjärta för kaffemuggar och en sänggavel i järn. Vad ska jag säga, jag är ständigt sökande efter en förälskelse med vackra ting mellan himmel och jord.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...