onsdag, april 13, 2011

Bitterhet deluxe

Vad är det för poäng med att slita som ett djur för att ta körkort?

Plugga sista året på gymnasiet, en skitunge runt året, hämtning och lämning på förskola, en hårsmåns minut ifrån att missa bussen, 1 timmes bussresa, pluggpluggplugg, körskolan, 1 timmes bussresa hem, kvart i sex, springa och hämta barn på förskolan.

Är det värt det när bensinen kostar 14,25 kronor per liter?
Skulle fan inte tro det. Det går åt en förmögenhet både till körkortet och bensin.
Fruktansvärt.

---

En annan grej, radiotjänst ringde mig häromdagen och samtalet löd:
"Hej, vi har fått uppgifter ifrån MediaMarkt att du köpte en tv i februari. Stämmer det?"
Ja, vad ska man svara på det.. "nej, dina uppgifter är nog fel hörre du. du har ringt fel!"

Som att det skulle funka.
Nu sitter jag här med en räkning på 519 kronor och känner mig hur nöjd som helst.

---

Jag fikade med Sam i fredags. En utav hans män ringde under våran fika och dom började samtala. Helt plötsligt får han världens snille idé och säger åt karln och fortsätta prata medan Sam räcker telefonen till mig.

För första gången i mitt liv önskade jag att jag var en homosexuell man.
Jag ogillar Sam och hans idéer och skånska män. Och ja, jag är en sucker för dialekter. Speciellt skånska, vilket Sam vet. Dumma han. Får inte jag ha någon skånsk karl ska inte han heller få det! Inte mer än rättvist. Tycker jag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...