torsdag, mars 17, 2011

Snygg brevbärare

Jag hade nyligen kommit ut ur duschen. Fått på mig ett halterneck linne och ett par trosor och vandrade runt i mitt sovrum. Sen hör jag brevbäraren hålla på med mitt brevinkast. Helt plötsligt ringer det på dörren. "vart är mina mjukisar?!" tänkte jag högljutt. För inte kan man öppna dörren iklädd endast trosor och linne? Nej, någon gräns får man minsann ha. Handduken hade jag virat upp i en turban på huvudet och mjukisarna hittade jag efter många om och men. Sen sprang jag mot dörren. När jag väl öppnat dörren står brevbäraren där - aldrig sett en sådan ruskigt snygg brevbärare förr! Sen kommer katt och barn och tror dom ska få gå ut. Så jag slår igen inner dörren och kommer ut. Sen tror jag nog att jag bara tog mitt paket och gick in utan att säga tack (?)

Fy så oförskämd jag är! Men jag var lite halvstressad. Sen skämdes jag nog lite över hur jag såg ut när jag tog emot paketet. Men det var en vacker karl, måste jag säga. Inte alltid man stöter på en vacker karl som ringer på dörren sådär. Fast lite dåligt samvete har jag nog över att jag inte sa tack. Får sätta en lapp på dörren i morgon och då ska jag skriva såhär

"Hej du snygge blonde-brevbärare. Ber om ursäkt för att jag inte tackade för den personliga handräckningen igår förmiddag. Om du är singel så är jag mycket intresserad utav ett giftemål. Jag gör vackra barn. Så du vet. Ja, du vet vart jag bor. Ha en bra dag!"

Eller vore det lite för på mån tro? Haha!

1 kommentar:

Love and be proud sa...

Jag måste lägga in dig på mina favoriter!! Underbar läsning! Håller tummarna för dig! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...