fredag, mars 11, 2011

Snack i mellan.

Det går i ett kan jag meddela. Jag jobbar, pluggar och tar hand om barn. I mellan allt detta så lagar jag mat, städar, tvättar och leker. Och utöver det så springer jag på bad och gympa med ungen. Vid sidan om det så pott-tränar vi. Eller ja, det gör vi inte egentligen. Hon har bara inte blöja på sig och så kissar hon på pottan. Det faller sig ganska naturligt numera, klart det är lite tjat från min sida när hon hållt sig väldigt länge. Men utöver det så funkar det fint. Hon är till och med blöjfri på Förskolan sen två dagar tillbaka. Saker och ting flyter på helt enkelt.

På jobbet har det varit magsjuka, men pepparpeppar så har jag klarat mig. (vitpepparkorn!) I helgen står jag uppe på två jobb-listor utifall personal skulle bli sjuka. Vikarie-livet, you've got to love it! Mitt andra jobb i Norrköping ringde i morse och frågade om jag kunde jobba i helgen om personalen skulle bli mer sjuka. Det värsta är dock att jag har inga direkta tider. Men dom ringa om det skulle vara nåt. Men det får gå. Har bara tänkt ta det lugnt i helgen ändå.

Så idag blir det ont om tid för att hinna allting. Tänkte laga till en ordentlig middag efter jag varit i skolan och hämtat barn. Samtidigt som jag ska göra mig lite fin då jag har speed-dejting idag. Ska då träffa ett par väninnor och sen en annan vän. (vad säger man om manliga vänner? manvänner? äh, skitsamma.) Jag ska fika för fulla muggar idag i varje fall! Med alla möjliga kön på vänner.

Nu har även mina två distans kurser dragit igång också. Så jag beställde studielitteratur igårkväll. Det var lite "jag-vill-ta-livet-av-mig"-känsla när två böcker gick på 800 spänn. Jag kunde ha köpt SKOR för dom pengarna.. Men äh, skola är viktigare än skor.. (guuuuuuud vad jag ljuuuuger nuuuu!) Men skit i det. Jag får jobba lite till så kan jag köpa skor, också. Så gör vi.

Nu väntar balkongen och kaffet.
Hörs!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...