onsdag, mars 23, 2011

Raggisar

Sprang förbi en spegel och fick en chock när jag fick syn på en zombie. Inte varje dag man ser en sån. Efter en stunds funderande insåg jag att det var jag som var en zombie. Alla vettiga människor vet ju att det inte finns zombies. Eller? Jag kände precis då att jag behöver sminka mig. Men då kom jag på att det kan jag inte. För att universum tror att jag är stenrik för häromkvällen slog jag sönder min foundation. Vem är så korkad så man tillverkar foundation i glasflaska? Eller snarare, vem är så korkad så man köper foundation i glasflaska? - jo, jag. Så nu måste jag köpa en ny. Jag är ju stenrik som sagt.

Ska kila och hämta ungfan på förskolan. Tänker släpa med mig vagnen för vi ska gå till affären. Och idag ska jag göra en storslagen middag! Jag tänker göra raggmunk. För första gången i hela mitt liv. Eller ja, alla maträtter jag testar är nog dom första? Kung i köket är jag då inte! Men makaroner blir det verkligen inte. Är så himlans trött på det. Så idag tänker jag inte fråga vad ungen vill ha till middag, för då låter det såhär "MAKALONEL!".

Raggmunk blir det. Häftigt!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...