fredag, mars 18, 2011

Ja just ja, något var det i alla fall

Jag var på skitbra humör och skulle skriva en världsrolig grej. Men sen satte jag på spotify och min stjärniga-lista. Och då blev jag lite -buhuhuh och började titta ner i marken. Tänk, om jag inte hade haft lite problem med att gråta så skulle jag gråtit en skvätt och sen hade det varit bra. Men inte fan ska det vara så lätt inte! Nej, uppebarligen inte. Men det var inte det jag skulle skriva.
För övrigt så har jag verkligen varit på hugget idag när det kommer till skrivandet. I'm on fire! Skämt å sido. Jag vill klargöra en sak och sen vill jag förklara en sak. Vi numrerar skiten för att underlätta.
1. det är nog förklaringen tror jag(?) Jo, min snygga brevbärare är ännu okänd. Det som skrivits tidigare är några mindre missförstånd. Det finns tydligen en snygg upptagen brevbärare i Norrköping. Men där bor ju inte jag. Jag bor ju fortfarande kvar i Gusum. Så mr snygg brevbärare är fortfarande okänd.
2. det här är ett klargörande. Jag är konstig, men inte så konstig. Idag har jag varit konstigt med allt mitt skrivande. Men till vardags så är jag inte ens hälften så konstig. Okej, visst, jag är spontan. (trodde spontaniteten dog ut dagen jag blev mor men icke.. I'm back! - seriöst, jag blir rädd för mig själv snart..) Jag tänker då inte förfölja denna stackars brevbärare. Men det var en rolig grej som spårade ut lite.
Så, då var det gjort. I detta nu så sitter jag i mitt gamla vardagsrum hos min mor & far. Har sällskap av tre hamstrar och en kanin. Det ser nästan ut så som det gjorde när jag bodde här. Förutom att det var mer städat. Syrran har inget större intresse av städning, märker jag. Här inne började Nico utforska världen. Vända sig, rulla, krypa, klättra, gå. Galet vad tiden går.. Nu sitter jag här och min nästan treåriga dotter ligger i vårat gamla sovrum och snusar. Minnen..
I vilket fall som helst så ska jag ta och slänga mig i säng snart. I morgon ska jag upp och jobba på demensen och jag går delad tur till och med. Lyckansost, det är jag! Fick lite utav en ångestkänsla där.. Men det skakar vi av oss. I morgon kör vi så det ryker!
Godnatt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...