onsdag, mars 23, 2011

Ett uns av panik

Det är inte lätt alla gånger, det ska gudarna veta, men saker brukar lösa sig. Nu har jag lugnat ner mig och svurit klart för idag. Jag har en tendens till att skruva upp mig lite väl mycket när saker och ting händer. Speciellt när det kommer till planering. Mycket spelrum av tid finns inte och därför kan jag inte planera därefter heller. Vilket gör att när saker och ting inte klaffar som det borde så blir det problem. Som nu till helgen. Detta är Nicos pappahelg, men han ringde idag och sa att han har fått influensan så han ville ta henne nästa helg istället för denna. Straxt efter vi pratat klart så fick jag panik. Det är min jobbhelg och han är sjuk. Det går inte och jobba samtidigt som man ska vara hemma. Den matematiken går liksom inte. Tyvärr så måste jag ha dom där pengarna så att tacka nej kändes inte helt okej.

Men tur är det när man har en familj som är så varm och mysig som min. Jag och barnet kommer att få bosätta oss hemma hos min kusin och hennes man. Barnets faddrar. Medan jag jobbar så tar dom hand om Nicoline. Tur har man ibland och sånt ska man ta vara på. Speciellt när det kommer till familj och släkt. Så vi hade minsann tur i oturen kan man väl säga. Men saker och ting löser sig, när man minst anar det. Så tack universum, du kan du när du lägger den sidan till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dagens *S*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...