tisdag, mars 22, 2011

Brevbärar-update!

Det här är ju bara för roligt! Så det måste jag dela med mig utav till er. (det är brevbärar-blogg igen!) Det har ju spekulerats hej vilt kring vem denne man är. Spekulationerna har varit dessa 1. han var upptagen 2. han var en kusin till mammas arbetskamrat - som var upptagen. Och ja, min mamma har pratat om mig med sina arbetskamrater. Anledningen till det är att hon tyckte jag var rolig med min turban och mina lappar. Men det är helt okej, jag vet att jag är lite fläng ibland. Så varför ska jag hålla sånt för mig själv och inte låta andra skratta åt det? Ett skratt förlänger livet!

Men slutsatserna utav spekulationerna är dessa 1. det finns en snygg brevbärare i Norrköping. Och till nummer två som kräver lite längre presentation. Jag satt idag och kollade på en döhäftig film på min svetskurs och då ringer min mor. Hon verkar jätte glad och lite uppe i det blå av någon anldning. Hon frågade mig "hörre du, brevbäraren, var han blond och hade lång lugg?". Jag svarade att det var precis så han hade frisyren och då utbrister hon i telefonen "det är inte den där kusinen" -nehej? Helt inne i oxygen och bakeld. (jag var inte alls inne i det, jag pratade mer än gärna med mamma i telefon) Hon började dividera om att det inte var den där kusinen. Så min käre brevbärare är fortfarande helt okänd! Och till det roligaste i hela samtalet "han är inte ringmärkt! och han verkar trevlig, han hälsade". Seriöst, min mamma stalkar samma brevbärare som jag gör. Tur att mor är gift. Så slutsatserna är att 2. inte är jobbarkompisens kusin. Men det utesluter ju självklart inte att han är upptagen. Fast, om man jobbar som brevbärare så lär man ju inte ha hygien-föreskrifter. Så man bör ju få ha ring på sig om man vill. Men han kanske är modern och har den runt halsen. Vad vet jag. Men det är roligt och spekulera kring.

Då är frågan, vem fan är han då?! Jag menar, någon måste veta något.. Det här är GUSUM alla känner alla och alla vet vem alla är. Så mysteriet tätnar. Vem är denna heta brevbärare?

Idag gillar jag honom massor. När jag kom hem ifrån skolan lite halvt om halvt halvdöd så möts jag upp av en H&M katalog. Jag börjar bli kär i min brevbärare. Han vet vad jag behöver när jag är segare än segast! (haha!)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...