lördag, februari 19, 2011

Pocket watch

Jag dricker mitt kaffe i detta nu, denna lördagsförmiddag. Alla mina måsten hopar sig fram för mig. Det står städning på schemat och med det innebär det inte att det är någon annorlunda lördag för mig. Men medan jag smakar på mitt kaffe så drömmer jag mig bort bland bilder på vackra urtavlor. Vackra objekt med historia som får mig att känna mig ett uns förälskad. Skulle verkligen vilja ha ett utav dessa vackra fickur i min ägo.

"Under 1800-talet och första delen av 1900-talet var fickuret en viktig manlig symbol för status och makt – den som bar fickur styrde över sin egen och andras tid"

Lite vad jag behöver, makten att kunna styra över min egen tid. Men själva betydelsen för fickuret är något som gör att objektet blir magiskt. Ett förtjusande konstverk, hantverk och en magnifik historisk del av vårat arv. Jag har planer, min sagt planer inför min framtid. Och jag ska göra ett fickur en del utav det.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://open.spotify.com/user/gosif/playlist/4o2cSoHO7DXU5rTXxFrGSd

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...