onsdag, januari 05, 2011

Välkomnar 2011 med positivt innehåll

Into The Sea - Sivert Hoyem

Numera är vardagen så inställd på att komma in på rutin igen. Vad det gäller tvätt, städ, matlagning och allt där i mellan. Utöver det så är det papper som ska skrivas ut och skickas iväg. Telefonsamtal som ska ringas hit och dit. Det är många bollar som skall hållas i luften. Men hittills så känner jag att allting är under kontroll. Min orolighet har även släppt så jag känner mig befriad på något sätt? Känner att hösten 2o1o var en enda mörk och lång svacka. Men det känns som att dimman lättat lite och jag känner mig tillfreds med tillvaron. Precis så som det ska vara kan jag tänka mig. Så nu är det studier väntar runt hörnet och några få jobb-dagar återstår. Snart så kliver man in i en annan form av lugn som byts ut av lite stress antagligen pga skolarbeten. Men sådant kan jag hantera bra. Så det oroar jag mig inte över.

Men frågan är, vad har 2011 att erbjuda?
Förhoppningsvis några överraskningar stora som små. Gärna något mindre äventyr och storslagna höjdpunkter. Men den som lever får se. Jag väntar då med spänning. Dock är ju jag den som inte sätter nyårslöften så brukar jag ändå hålla mig till några få mål. 2010 så satte jag upp mål såsom student, flytt och körkort. Det kändes stort och skrämmande men gick förvånandsvärt bra. Jag känner mig nöjd och stolt över mig själv att jag tog mig så långt. Helt på egen hand. Och detta år ska jag då inte vara sämre. Men å andra sidan tänker jag nog inte sätta hundra olika mål, utan jag kommer hålla mig till två som jag satt upp. Det första är att få ett godkänt i Matematik B och det andra är att skriva högskoleprovet. Småsaker för andra möjligen, men inte för mig. Det är små steg i rätt riktning och jag känner mig positivt laddad inför dom.

En vacker dag kan vara en dag utan solsken för den som ser glädjen i de små sakerna omkring sig.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...