måndag, december 20, 2010

Vänder?

Brevbäraren kommer ibland med lite överraskningar. Fick med mig ett julkort och ett vitt kuvert när jag lämnade lägenheten för att bege mig till Förskolan. Öppnade kuvertet och det är ett brev ifrån Komvux med dag och tid för att anmäla sig på vårterminen. (tidigare idag hade jag försökt få tag på syon men han var inte där. var osäker på om jag hade anmält mig eller inte) Men det hade jag. Men till min förvåning så var det ett papper till. Där det står detta:

Eleven deltar i följande kurser:
Kultur- och idéhistoria 110 p
Matematik B 50 p
Lödning och skärning 50 p
MIG/MAG-svetsning 50 p

Det var en glad överraskning. Inte för att jag diret fyllt i papper om dessa kurser utan bara pratat om den. Så köper jag det ändå. För jag kommer upp i 250 poäng och därav kan jag söka Csn. HALLELUJA-MOMENT! Tack & adjö Försörjningsstöd!

Ekonomin blir inte helt hundra eftersom det är halvtid. Men ändå. Inte så att jag lever i lyx och överflöd nu för tiden ändå. Men bara tanken på att slippa skriva ut kontoutdrag, söka 10 jobb (bara för att) och redovisa vad man än har gjort fram till just de mötet. Får mig att vilja springa ut i snön naken och bara springa runt som en idiot i flera timmar. Saker och ting kanske blir bättre. Jag hoppas på det i alla fall.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...