tisdag, december 14, 2010

Begäret efter perfektion

Det är som att världen raserar. Perfektion är ordet som upptar hela tankekapaciteten. Strävan efter att bli perfekt, vara perfekt, se perfekt ut. Jag har ingen aning om varför eller vad detta beror på. Men jag har en ständig känsla av att jag borde vara bättre som någon annan, än mig själv. Alla borde se mig som någon annan, än den jag är just nu. Jag är långt ifrån bekväm i mig själv. I mina tankegångar, i mina kläder, mitt hår, eller framförallt min ledande roll. Allting bara springer ifrån mig och jag får inte fattning på saker. Alla andra rör sig framåt, men jag står kvar. Jag orkar inte ens röra på mig. För tanken av att det är poänglöst har nästan övertagit allt. Som om det vore tjära under fötterna. Det är bara tungt. Och jag har börjat ta avstånd. Från småsaker, från nästan allt. Ibland undrar man om saker verkligen är menade till att bli bra.

1 kommentar:

Anna sa...

Du är en mamma! Det är betydelsefullt. Du kommer alltid vara någons förebild, din dotters förebild! KRAAAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...