torsdag, november 18, 2010

Vilken rörig morgon.

Allt började redan igår när jag kom fram till att jag hade glömt min mobil på jobbet. Klockan var runt 21:43 när jag upptäckte detta. Det är inte bara och vända och åka tillbaka heller eftersom att jag i princip var hemma och att det inte är någon bemanning inom hemtjänst över natten. Det kändes allt utom smidigt. Åkte hem till mor där min dotter befann sig och det resulterade i att vi fick sova kvar. Hade ingen telefon att kunna ringa dagis med dagen efter så jag vi stannade kvar. Saken var då den att det kändes fel när jag ringde dagis och sa att hon inte skulle komma. Börjar bläddra i min almanacka och inser varför skon klämmer. Jo, det är ett möte med arbetsförmedlingen idag vid 10. Jättebra! Tänkte jag för mig själv. Vad det gäller arbetsförmedlingen så är det kniven mot strupen. Kommer du inte, ryker pengarna. Så det vara bara och glatt ringa upp dagis igen och förklara läget. Men det rörde till de lite tydligen för hon lät bitter i telefon. Men vad sjutton ska jag göra? Så, planen är denna, arbetsförmedligen och sen åka in till stan för att leta efter telefon. Sedan hämta unge vid 15. Det kan funka? Hoppas jag..

Vad rörigt det ska vara hela tiden! Jag har ju allt i den där telefonjäveln. Irriterande.
Men det löser sig!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...