tisdag, november 02, 2010

Tisdag

Dagarna går väldigt snabbt numera.
Vart man än läser så är det bara en massa jul-tjaffs. Pyntning hit och dit, granar, julklappar och kommande inköp. Fast man kanske borde börja i tid? Jag tror inte ens jag har julpynt? Ska man införskaffa sig en plastgran eller en riktig gran? Ska man brodera julgransmattan själv? Hänga upp apelsiner med nejlikor och baka pepparkakor. Men framför allt, planera julklappsinköp. Idag. I morgon är det försent. Sådan hets. I min familj gör vi i ordning allt dagen innan julafton. Fast nu när jag bor själv vet jag inte riktigt hur jag vill göra. Så det måste jag ju bestämma mig om. Jag vill inte ha jul eller snö eller födelsedag eller nyår.

Jag vill ha sommar.

(och vad damp ner i brevinkastet alldeles nu då? jo, en leksakskatalog. dessa äckligt könsindelade leksakskataloger som uppmanar flickor att leka med dockor och pojkar ska leka med hellikoptrar. självklart är vardera bakgrundsfärg antingen rosa eller blå. äckliga jävla leksakskataloger! dessutom är allt i plast och helt vedervärdigt. )

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...