onsdag, november 24, 2010

"Släpp den du älskar fri, om han älskar dig tillbaka kommer han återvända"

Detta är ju en klassiker. Vacker, koncis och återberättas om och om igen. Jag förstår konceptet det gör jag. Men bara för att det är en fin teoretisk tanke betyder ju inte att det fungerar i praktiken. För jag menar, hur kan det funka? Ska man bara vakna upp en dag och tänka "amen shit, henne vill jag ju ha ändå!" och så ringer man och bah "hej! jag vill ha dig." och så slutar de "jaha? du har hittat en ny.. jaha.. ja, lycka till då?". Så det kan ju inte gälla i alla situationer. Eller alla förhållanden för den sakens skull. Så, vart går gränsen? Finns det fler? Typ, Släpp den du tror dig älska så hittar du en annan eller kanske Håll fast i den du älskar tills du inte vet vad du heter, det finns inga fler än den där. (?) Jag är förvirrad. Likadant den där "har du missat den bussen kommer det alltid en till" jag menar, vafan?! VAD menas med den då? Jo, att det kommer fler. Kan inte direkt påstå att det är någon kö utanför dörren. Vet dom inte vart jag bor? Eller just ja, det är bussar så dom kommer inte in genom porten, dum jag är. Nej, det där med ordspråk fungerar nog inte i praktiken. Inte något utav dom. Eller ja, kanske den med bussarna då? Om man tänker att en kvinna/man är en buss.

Nej, jag tror inte dom fungerar. Det finns fler faktorer än att man bara vaknar en vacker dag och inser vad man har missat. Dessutom, ju längre tiden går desto svårare blir det att våga. Tja, vad ska man säga om saken? Det är en fin tanke, men det lär ju inte funka.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...