torsdag, november 04, 2010

På gott & ont

Jag tycks kunna urskilja ljus och några mörka skuggor i horisonten.. Även om det är positivt, så är det lite svår-tacklat. Med ett positivt besked tillkommer en hel lagbok med kriterier och krav på vad man bör och inte bör göra. Mest vad man bör göra som flätas samman med kriterierna. Så det hela blir mer "måsten" annars blir det inget av med kakan så att säga. Härligt.

Möten med arbetsförmedlingen är ju också riktigt intressant. Även där kommer vi till en lagbok med kriterier och krav. Och även här blir "du bör.." till "du måste..". Andrum? Nejdå. Se människan som en person inte en sak? Nejdå. Så jobbar varken försörjningsstöd eller arbetsförmedlingen. Måste ju understryka jobba också. Försörjningsstöd och arbetsförmedlingen"jobbar", lägg märke till att ordet studier inte är inräknat i den meningen.

Då till det positiva, jag får i alla fall pengar. Möjligtvis i en månad om jag inte bestämmer mig för och köpa deras koncept med hull och hår. Men det känns lite tvivelaktigt i detta nu faktiskt. Men jag jobbar på de. (ser ni, jag jobbar på de.. lägg märke till att ordet studier inte tagits med!)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är så dum :( förlåt mig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...