fredag, november 26, 2010

Kändishysteri

Kolla mamma, det där är ju Ann Söderlund!
- Jaså?
Jaa, duvet, hon är ju journalist?
- Jaha..?
Åh! Hennes bok vill jag ha!

Det kopplade inte för fem öre kan jag meddela. Senare satt vi och käkade lite och så börjar mamma nämna att det satt någon i entrén som hon kände igen ifrån tv. Men hon kunde inte koppla ihop med något namn. "Men mamma, det var ANN SÖDERLUND! Programledare och journalist!" Då ramla poletten ner. "Jaa, jag har ju sett henne på tv. Hennes bok måste nog vara rolig". Tog inte lång tid innan jag fick lite kontanter och sprang och köpte hennes bok. Signerad till och med. "Till Mickan & Lena". Ja, mor fick vara med på ett hörn också. Dö tufft. Inte varje dag man springer på kändisar sådär. Hon, om någon, skriver ju hur bra som helst. Tänk om man själv kunde skriva så.

Förövrigt, det är bara Ann Söderlund som får kalla mig för "Mickan". Ingen annan. Capice?!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...