fredag, november 19, 2010

Fredag

Hoppar inte att tiden går lika sakta på jobbet senare. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att fördriva tiden? Fast, inom en snar framtid blir det att dra sig inåt mot jobbet. Blir att jobba kväll idag. Inte fy skam de inte. Tredje dagen inom hemtjänst och idag kommer jag gå helt själv. Tur att området inte är så värst stort. Men små nervös det är jag. Koll på nycklar och telefoner. Dom har nyckelfri hemtjänst så det mesta styrs med en telefon med att låsa upp och låsa dörrar. Små fränt faktiskt. Men jag är skapligt lättlärd så det kommer nog gå kanon.

Kommer även jobba i morgon och på söndag också. Blir två delade turer. Både lördag och söndag. Fast är det en ledig helg så är det. Då kan man lika gärna jobba när man har möjlighet. Och ju mer jag jobbar desto mindre behöver försörjningsstöd rycka in med. Så det är en win-win situation.

Tänker mig lite thé just nu och choklad. Sen tänker jag nog plocka ihop det jag behöver för ikväll. Känner dock inte för att åka bil, det är lite små snöigt och jag kan tänka mig att det är halt ute. Men det är bara och ta det lugnt antar jag.
Tjingeling.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...