söndag, november 07, 2010

Ensam livmoder

Min helg har varit ytterst intressant. Jag blev inte fast i sunkiga Gusum utan jag tog kattfan under armen och åkte in till Norrköping där både jag och katten bosatte oss hemma hos Sam. Det gick hur bra som helst och bara packa med sig katten och åka. Tror nog Otto tyckte det var lite spännande med ny plats. Så Ottobus, jag och Sam spenderade fredagskvällen framför filmen Walk The Line & Nouri(?) Jag kan ju starkt rekommendera Walk The Line som var riktigt bra faktiskt. En film om Johnny Cash's liv i kort. Just ja, jag testade jeans på stan på fredagen också. Jag tänker aldrig någonsin testa jeans igen. Usch och fy, det var inte roligt alls.

.. sen blev det lördag och jag pluggade matte b hos min morbror. Fastnade framför Facebook och helt spontant så skulle jag hämta upp en Victor på tågstationen. Han fick hänga på hem till Sam och det var lite halvplanerat att vi skulle iväg till någon annan Viktor på lite party. Det var jag, Victor, Sam och Victor (vi har många victor:sar i kretsen) som begav sig mot dimman. Väl framme hos karln som skulle ha fest så blev jag helt plötsligt lite ensam. Helt plötsligt, befinner jag mig i en etta, bland 15 homosexuella män. Inte en enda livmoder i sikte! Förutom min egna. Det fanns inga direkta sittplatser så man fick improvisera och stå mot dörrposter och annat. Köket fick man backa in och snurra i för att komma in och ut ur. Mycket spännande kök var det. Jag & Victor (som jag hämtat på tågstationen) satt som två mobb-offer och roade oss själva. Vi kände att diskussionerna som karlarna hade för sig inte var något vi ville hoppa in i. Snappade upp diverse kommentarer, bland annat "jag vill inte ha hår mellan tänderna" efter den vackra kommentaren så slutade vi lyssna på vad som sas. Vi hade fullt upp med att beundra våra vackra Hello Kitty strumpor (ja, vi båda hade hello kitty strumpor, det är status) och dricka blåbärs vodka med blåbärsdricka och sprite i tvättäkta kaffemuggar.

Sen begav vi oss vidare, alla homosexuella män och jag. Sam och hans Victor sa vi skulle ner till gay-klubben och att dom skulle åka bil och att jag och min Victor inte fick plats. Konstigt nog hitta vi en annan bil och vi var där före Sam och hans Victor. (hah!) Sen stod vi allihopa mitt i regnbågens centra. Som så många gånger tidigare, fast nu lite äldre och nu lite mera påklädd. I mina ungdomsdagar så var jag en av dom spontana brudarna som dansade topless just på den gay-klubben. Men den historien kan vi ta någon annan gång. Det dansades, det dracks lite, det röktes.. Det pratades och vi hade hur trevligt som helst! Random fuldans och alkohol är fina grejer på en gay-klubb en lördag.

Men det hände ju även en grej som jag inte hade räknat med. Scenariot var detta, musiken var inte min typ av musik och jag hade ingen lust att dansa mera, så jag dansade iväg lite snyggt. Varav Sam inte tyckte jag skulle gå och dansade fram till mig och tog tag i mig och snurrade mig så jag vänder mig. Mitt i vändningen så kommer det en karl(jävel) som springer mer eller mindre. Varav hans axel slår rakt över mitt näsben. Min arm slår över hans bröstkorg (mitt i en snurr i dansandet) och min Breezer flyger ur handen på mig och det skvätter alkohol överallt. Mina händer är som klistrade i mitt ansikte och huvudet är sänkt i ren smärta. Känner bara att tårarna bara sprutar, inte för att jag är ledsen, utan för att det helt enkelt bara kommer. Smärtan var helt olidlig och jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Vackra könsord bara skriks ut ur min mun. (man kan inte vara städad i alla situationer) Fast det hörs såklart inte eftersom att vi står på dansgolvet.

Det var en ny upplevelse för mig. Att få en axel emot näsbenet. Tur hade jag för svullen är jag inte idag och näsbenet gick inte av. Men det kändes kan jag lova. Sen valsade jag och min Victor runt på staden efter käk. Vi hittade Mc Donalds och satte oss ner och käka. Sen vandrade vi hemåt med mat till Sam och våran andra Victor. Och äntligen var det dags för lite sömn. Jag och min Victor fick Sams säng och Sam och hans Victor sov i soffan. Otto fick sova lite vart han kände för de. Han är liksom katt, han lägger sig där han vill lägga sig. Men han ville inte lägga sig. Speedad kattunge var ordet. På morgonen fick jag höra att Otto hade badat i fiskskålen med Callor. Varför vet jag inte. Men han tyckte det var roligt antagligen? Jag hade inte hört Otto överhuvudtaget. Jag sov som en prinsessa och även min Victor. Soffsovarna hade däremot haft de lite bråkigt. Otto hade tydligen rivit runt och levt lajban.

Men det var hur härligt som helst. Om man bortser ifrån näs-grejen. Även fast man var ensam om en livmoder så kunde sällskapet inte ha blivit bättre!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...