torsdag, oktober 28, 2010

Vinteroverall

Det är ganska petigt när man är förälder. Inte för att man själv kanske tycker att allt är så himlans petigt, men andra föräldrar tycker väldigt mycket. Jag är en sådan person som är ganska lättpåverkad. Tänker inte efter särskilt mycket utan mest gå på känn. I vilket fall som helst så åkte jag dit, återigen. (genom Familjeliv! blir så trött på den sidan) För det är bara massa pekpinnar hit och dit, tester hit och dit och attityden "klär du inte ditt barn i PO.P som barn så kommer ditt barn bli mobbat!" - ungefär. Jag har inget emot Polarn och Pyret. Men det är bara det att Familjeliv är så äckligt hetsigt.

Så sitta på Familjeliv är inte bra för själen (läs: min själ). Ramlade in på diverse trådar och nu så måste jag helt enkelt köpa en ny overall till mitt barn. Inte kan hon springa runt i en overall ifrån Ica Maxi som hon blir dyngsur i. Nej, det går inte. Nu ska jag köpa mig en såndär Didriksson overall. För den är tydligen bäst i test till och med. En sån ska vi ha. Man vill ju inte att ungen ska bli blöt eller frysa.. (eller bli mobbat av dom andra dagisungarna..) Nae, jag ska köpa ny overall.


En sånhär. Inte vinnaren i "bäst i test"-grejen utan en liknande, lika bra tydligen.
(jag måste sluta sitta på Familjeliv!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sån typ har vi till Nova, fast har inget ludd på, annars likadan. Jätte bra overall tycker jag, lätt att röra sig i och dom blir inte blöta (Y)

Sarah Forså

Nettiz sa...

Jag har en röd sån overall till Jasmine ;)

Så du måste med köpa en sån till nico, annars är du dålig!!

Ehh va fan, spelar väll ingen roll så länge ungen klarar sig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...