söndag, oktober 24, 2010

Tokigt

Helg blev de, som många gånger innan. En riktigt tokig helg som Nicoline skulle ha uttryckt det. Och det passar ganska bra in på denna helgen. I fredags ville jag gå på bio och till slut så kunde jag knyta ihop alla trådar och bege mig mot staden för att gå på bio. Hade också bio-sällskap iform av en snubbe som jag talat med ett tag med över nätet. Någon bio blev det inte i alla fall. Och ja, varför kan man ju då fråga sig? Jo, det blev ingen bio för att mitt sällskap fick för sig att låsa in sig på sitt jobb och fick sitta där utan passerkort tills företagets vaktbolag kom för att låsa upp åt honom. Så någon bio blev det inte alls för mig. Däremot blev det en riktigt kall kväll som ordnades upp av kaffe och falsk tosca kaka hos Isabell.

Såhär i efterhand är det ju ganska komiskt. Men jesus så kall jag var efter att ha väntat i 40 minuter. Ja, det var minsann en spännande situation jag var försatt i. Men han lovade att kompensera med en middag för den misslyckade träffen. Jag säger bara hummer och Cristal.

Där summerade vi min fredagskväll.
Lördagen var aningen lugn. Åkte iväg till Sam och vi gick på party tillsammans. Det var inte någon dum kväll faktiskt. Vid halv tre så satt vi fyra stycken på Sam's vardagsrumsgolv och käkade pizza. Talade strunt och kollade på en svartvit boxarfilm på 1:an. Det hade sin charm. Det var trevligt och återigen tokigt. Men det är så vi jobbar i Norrköping.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...