tisdag, oktober 19, 2010

Strumpverk

En trött mamma tyckte att dottern skulle underhålla sig själv en liten stund, medan mamman tog sovmorgon. Sa åt dottern att hon kunde ta på sig strumpor, varför vet jag inte, men hon brukar vara sysselsatt en stund innan hon skriker i ren frustration för att hon inte kan. Sådant skrik blev de inte idag.

Mötte upp tösen i hallen och skulle gå ut och göra välling. Så ser jag att hon faktiskt har strumpor på sig(!) Ett syskonpar strumpor. Och de var de inte igår. Då var de en av varje och hon fick bara på sig en själv innan hon kastade den andra på mig och krävde att jag skulle ta på henne den. Byta till ett syskonpar skulle hon absolut inte göra heller.

Åh, min stora fina flicka. Helt lyrisk på grund av ett par strumpor! Hur konstigt är inte de..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...