torsdag, oktober 14, 2010

Runt om och bort i kring

Varit väldigt effektiv såhär på kvällskvisten. Det har dammsugits och torkats golv. Köket är numera sanerat och brukbart för framtida middagar. Tvätten är insorterad också. Fast inte Nicolines kläder då hennes garderob är ovanför hennes säng och prinsessan sover gott. Så det ligger fint i högar i hallen istället. Kanske inte så fina högar i morgon bitti när Otto har dragit igång. Men det är inga svårigheter att vika om, så det går nog an. Hemmet ser numera "okej" ut. Inte helt klar ännu men det tar sig sin lilla tid och städa 68 kvm när man är ensamstående till en tvååring och en kattunge.

Men jag gillar livet ändå. Trots svårigheter och motvind. Någon gång borde det bli medvind, så det är bara och härda ut.

För hjärtats slag slår samman med Nicolines. Jag kunde inte fått en bättre unge än henne. Så underligt att hon legat i min mage och kallats för han och tilltalats som Tjippen. Tiden har gått fort sen jag fick reda på att jag väntade henne. Alldeles för fort. Men det är absolut min vackraste och ljuvligaste ljuspunkt i allt elände som varit. Tack mitt hjärta.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...