torsdag, oktober 21, 2010

Mammas säng

Hon är så otroligt fantastisk. Hon, mest stort H. Min förstfödda. Mitt kärleksbarn.
Mitt hjärta.

Hon med stort H bestämde pappa-helg denna helg. Min förstfödda, är nu sjuk. Hon ligger i sin säng och är halvt om halvt febrig, snorig och rosiga kinder. Hon ber mig att klappa henne och det gör jag. Till slut så ligger jag halvt om halvt på henne för att hon vill ha mig nära. Jag viskar ömt att hon inte borde bli sjuk då hon ska åka till pappa i helgen. Att nämna pappa, är som att sätta guldkant på hela hennes värld. Febrig, snorig och med rosiga kinder så ler flickebarnet mot mig. Frågar henne om vi ska fråga om pappa kanske vill komma hit på lördag om hon fortfarande är sjuk. Och det vill hon. Frågade henne om vi skulle fråga pappa om han kanske vill sova över, och barnet ler med hela ansiktet fast med stängda ögon och hon svarar "a-ah!" i ren förtjusning och övertrötthet. Frågade henne vart pappa skulle sova då, i Nicolines säng kanske? "näääe" säger barnet och fnissar.. "pappa sova i mammas säng"

Hon är kvick i tankegångarna även om hon är sjuk. Fiffig är hon minsann också. För plats får man i mammas säng. Alla får plats i mammas säng, alla utom mamma. Och jag skulle mer än gärna låna ut min säng till våran dotters pappa. För barnet skulle verkligen uppskatta att ha sin pappa på "hemmaplan" även om hon tjatar om farmor och farfar och gud vet vad. Men vi får se hur det här artar sig. Men kry är hon inte flickebarnet. Men jag kan inte låta bli att småle åt hennes kommentar "pappa sova i mammas säng".

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint att se eran unika kontakt, du och pappan. Det är så viktigt för ett barn. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...