fredag, oktober 01, 2010

Karma

Jag måste nog ta livet lite mer seriöst känner jag. Det där med karma bara snärtar till över kinden som en riktig bitch-slap när jag minst anar de. Som idag, när jag diskade, så gick två av mina favorit glas sönder. Och jag fick den där "vad i helvete"-känslan. Men det är inte bara de. Känns som att allt går emot mig just nu. Jag är förkyld igen och jag vet inte allt. Så nu är jag bara allmänt less och undrar bara VAD de är jag har gjort. Och vem har jag gjort de mot?

Så frustrerande. Något har jag tydligen gjort mot någon och jag har tydligen gjort väldigt fel. Så nu ska jag bara komma på någon form av åtgärd. Har lite aningar om varför och vad de kan gälla. Men hur jag nu ska få de på rätt spår är ju en annan femma. Sitter och plockar ner den senaste veckan, bit för bit, och bara försöker komma på vad de är som kan vara tokig. Rätt och slätt skulle jag nog kunna säga att jag ignorerat magkänslan ganska många gånger och hamnat i dåliga och gamla mönster. Vilket skulle kunna förklara varför jag varit nedstämd och ledsen den här veckan.

Men jag blir så bitter över att mina glas gått sönder. Dom som var så fina! Med guldkant och 40-tals bilar på. Min gula rolls royce gick sönder idag.. Måste länsa tradera och besöka loppisar nu bara därför. (men jag är inte bitter! snälla snälla karma, ha inte sönder mina andra två! jag ska ändra mitt tänk! ha bara inte sönder mina glas..)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...