tisdag, oktober 12, 2010

Hur gör man när alternativen är få?

Jag är inte bra på matte. Jag ligger efter i matten och jag fattar ingenting i stort sett. Min lärare har påpekat x antal gånger med kommentaren "du kan inte gångertabellen och ändå läser du matte b?". Jag är väl medveten om att jag inte kan den och jag blir ledsen så fort han påpekar de. Men jag har tänkt och klara de ändå, så drivkraft har jag haft såhär långt. Men, nu börjar de bli lite problematiskt. Jag känner att jag inte klarar av de. Och jag klarar av det mycket mindre med tanke på att jag inte längre har en inkomst. Jag kan i stort sett inte fokusera på matten när jag vet att jag inte kan betala mina räkningar nästa månad. Jag finner livet aningen orättvist just idag. Vanligtvis så gnäller jag för mig själv men nöjer mig med det jag har. (det finns dom som har det värre) Men i det här läget så är det lite förjävligt.

Det finns få alternativ. Dom alternativ jag har börjar med någonting och slutar med "om jag hoppar av skolan". Visserligen innehåller dom en mindre inkomst. Det gör inte "om jag går kvar i skolan" för den innehåller noll i inkomst. Men jag ska till arbetsförmedlingen i morgon och se vad dom har och säga. Vad dom kan göra bla bla bla..

Man ska inte ge upp en dröm. Men så många käppar i hjulet för en ynka kurs? Man tycker ju att pappersfolket borde ha roligare saker för sig. Jag håller stenhårt i min dröm. Men jag går nog bet på det i slutändan ändå.

Tur är de väl att jag är yrkesutbildad. Jag är undersköterska och jag kan jobba. Det är väl det pappersfolket stör sig på. Jag har väl ingen rättfärdigad anledning till varför jag ska kunna plugga vidare. Jag har ju redan en utbildning. Jag kan inte låta bli och sura över att jag inte läste matte b på gymnasiet. Korkade korkade jag..

Tänk vad enkelt det skulle vara om jag var sambo med någon som hade en inkomst. Som hade stått på min sida och tyckt att jag verkligen skulle lägga ner min energi på att plugga klart. Jag hade ju fått en inkomst efter jag pluggat klart ändå, så det hade ju gått jämnt ut ekonomiskt sen. HAHAHAHA.. Men så roligt ska vi inte ha det.

Nej, jag tänker lugna mig fram tills i morgon. Så får vi se vad som sägs.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...