torsdag, oktober 28, 2010

Vinteroverall x2

"Hej.. Jag ville bara påpeka vilken dålig mamma du är som klär din unge i en overall ifrån Ica Maxi!" - Turen hade jag på min sida och hon var inte alls så seriös som hon lät. Underbart med vänner som kan slå om en sak och göra den rolig. Tack Jeanette!

Nu besitter ugnen i alla fall en Didriksson overall. Fast inte den som jag la in som bild, utan det blev någon annan modell som går i lila och mörkt lila. (min unge klär sig så sjukt bra i lila!) Overallen var som handen i handsken och den fick allt följa med oss hem. Så nu har hon en ordentlig overall. Så nu kan prydhetens gudinnor ifrån Familjeliv andas lugnt och stillsamt. Jag menar, hur snyggt är de för en nybörjar-mamma i 40-års åldern och få en hjärtattack för att en ung mamma gör lite som hon vill? Näe, vi ska värna om våra äldre! Amen till det.

Skämt å sido. Ungen fick även tre par skor och vad dom gick på ihop är en summa som jag inte ens vågar plussa ihop. Så det lägger vi åt sidan. Men de skulle då vara fan om ungfan fick för sig att frysa om fötterna nu. Då blir modern i hushållet GALEN. Med stora bokstäver, såklart. Förövrigt så älskar jag allt som innefattar trotsbarn. För att sätta in er i ett perspektiv på saken, tänk då såhär. Den där irriterande mamman och den skrikande skitungen som ligger på golvet på Stadium. Det är jag och min dotter. Konstigt nog så är hon inte sådär hemma? Det är väldigt konstigt. Men det är väl för att det är så himlans mycket att utforska när man springer inne på ett stort köpcentra. I vilket fall som helst, så överlevde jag. Och även ungen. Anledningen till att jag överlevde var att dom inte hade någon balkong inne på Ingelsta som jag kunde hoppa ifrån. Men ja, nu är vi i våra sinnesfulla bruk återigen. Så nu är det guld och gröna skogar!

Människor som inte tror på "trots" kan dra något gammalt över sig. Jag tänker skratta åt er när era barn är tillräckligt stora. Jag lovar, jag äter popcorn och skrattar åt er. Hah! Men trots går över, säger dom. Så det hoppas vi. Amen till det.

1 kommentar:

Den där Jeanette sa...

Jo, men nu är vi jätte bra mammor som klär våra ungar i didrickson overaller!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...