torsdag, oktober 14, 2010

Från min blogg En bunt med tankar

Onsdagen den 6 februari 2008

"Kära Tjipps.
Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde ha försatt dig i en bättre familjesituation än vad jag har gjort. Då du ännu inte är född, så lever du i mammas mage och lever på ömhet och kärlek. Jag vill bara förbereda dig på att världen inte är så simpel som den kanske verkar vara just nu. Att människor inte är som dom man kanske tror att dom är, just därför vill jag vara den första som berättar. Att du just för tillfället inte har någon famn som kallas pappa. Mamma vet att du finns där inne och vaggas till söms utav mammas steg i världen. Men jag vill ändå säga förlåt, jag vill säga förlåt redan nu. Innan du kommit och innan mamma kan känna av dina sparkar. Jag har väldigt dåligt samvete över att jag försatt dig i en sådan knepig situation där du inte har rått över något som hänt. Du är oskyldig och ska därför inte beskyllas för något som du inte har gjort. Redan nu ställer jag mig framför dig, fastän du är inom mig. För du är min skatt, du är mitt liv, du är hjärtat som slår brevid mitt. Inget utav detta är ditt fel, inget utav detta ska skyllas på dig. Mamma ställer sig framför, hellre att världen hatar mig än att dom bygger upp avsky gentemot dig. Det skulle mamma aldrig tillåta. Just nu när du ligger där inne och beundras av mammas styrka att orka med allting så kan världen tycka att det är fel utav mig att göra som jag har gjort. Men jag står för vad jag har gjort. Och jag skulle aldrig i hela mitt liv välja bort dig då du är en del utav mig och kommer alltid vara en del utav mig. Älskade Tjipps, jag ska stå vid din sida i alla framtid och det är endast dig jag kan lova evig kärlek. Jag ska ge dig ett kärleksfullt hem och en trygghet som ingen annan än jag som mamma till dig kan ge. Jag ska lära dig ta dina första steg ut i världen och jag ska lära dig att inget går och ta för givet. Jag ska lära dig att alla människor gör misstag och jag ska lära dig bortse ifrån dom och visa att de finns något värdefullt i alla människor. Jag ska visa dig vad kärlek innebär och jag ska visa att din pappa är en fin människa trots de saker han sagt just nu. Jag ska berätta godnatt-sagor för dig om hur mamma och pappa träffades och jag ska inte ljuga, jag kommer alltid vara dig ärlig och säga sanningen. Det min vän kan du lita på. Jag ska vara plattan du kan falla tillbaks på när du känner att världen inte följer med dig utan går emot dig. Jag ska finnas där för dig, förevigt. Men jag vill ändå vara den som berättar för dig först, att din pappa inte finns med just nu. Men din pappa kommer se dig om några dagar, då vi ska kika in i mammas mage och se hur du mår. Mamma önskar att allt är väl där inne och att ditt hjärta fortfarande tickar på lika starkt och vackert som när hon såg dig för första gången. Jag ville bara berätta att, vad som än händer. Så kommer alltid mamma vara här.

Vad som än sker, så kommer jag alltid vara din mamma och mitt hjärta kommer alltid slå brevid ditt."

2 kommentarer:

Mathilda sa...

Mäktigt. Jag blir så rörd Michaela...
Du är en fantastisk mamma!
Nicoline kunde inte få det bättre!

Anonym sa...

Jätte fint skrivet. Men en fråga. Nicoline har väl kontakt med sin pappa nu? När började de få kontakt igen?

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...