onsdag, oktober 13, 2010

Förskoleförken

Min introduktion på förskolan gick också väldigt bra kan jag meddela. Jag tror nog att barnen tyckte jag var lite konstig. Vi skulle gå ut på gården med alla barnen och då är det en del styr med kläder. Det var bara och ta en unge och hoppas på att den kunde prata och hoppas på att man satte på rätt unge rätt kläder. Så fick man hejda ungar vid dörren som var på väg ut utan skor och kläder och då lät de "väntaväntavänta! du måste ha tröja och jacka.. och mössa och skor.. vad heter du? är det här dina kläder? okej, nu ska vi ha skor.. vad heter du? vet du vart dina skor är? är det här dina skor?" Efteråt fick man fråga personalen såhär "pojken med blå tröja med mörkblå ränder, heter han max*?". Jag klädde på rätt ungar med rätt kläder. Men det var en utmaning kan jag lova.



*max är ett påhittat namn.

1 kommentar:

tjenixen sa...

Hihi välkommen till min vardag:) Jobbar som förskollärare på en avd där vi har barn 1-2 år och det är en utmaning varje dag vill jag lova - men finns inget bättre:D
/Åsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...