onsdag, oktober 13, 2010

Arbetsförmedlingen

Handläggaren tyckte inte alls som jag. Han tyckte inte alls att jag skulle avbryta MaB kursen för att jag inte har "råd" att gå klart. Vi dividerade hit och dit om diverse lösningar och efter att jag berättat hur, vad, när och varför jag måste läsa den här kursen så säger han "det är ju vattentätt! vad är det som hindrar dig?" Och jag blev lite förvånad och svarade "öh? pengar?". Han tyckte i alla fall att jag var mogen i mitt tänk och att mina planer inte alls var orimliga. (sen drog han liknelser med människor som vill plugga till kanin-massörer, därför var min plan rimlig). Han skulle i vilket fall prata med försörjningsstöd så får vi se vad det är som händer. Det är i vilket fall som helst bara tillfälligt. Året är i stort sett slut snart och även MaB kursen.

Men då återstår bara problemet med att jag ligger efter i matten. Jag måste komma i fas och det snabbt. Bör egentligen skriva ett prov på vårat senaste kapitel som vi gått igenom. Men, jag är inte riktigt klar med de kapitlet. Ska försöka få tag på min morbror och se om han kanske kan hjälpa mig. Annars känns det helt okej med den här situationen. Fick lite hopp om att det kanske är möjligt och bli klar med kursen som planerat. Om det hela inte går i kras pga att jag inte kommer i fas. Jag hoppas på det bästa, med båda delarna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...