lördag, september 11, 2010

Jag har gett upp!

.. sökandet efter den där jävla miniräknaren! Det såg ut som att jag var nyinflyttad i min lägenhet -så illa blev de efter mitt letande. Miniräknaren är ännu inte funnen. Men de skiter jag fullständigt i! För jag har köpt mig en ny. (HAH! där fick du din ofunna jävla miniräknare, mig kan du inte knäcka!) Jag köpte den miniräknaren med flest funktioner. Tänkte att det säkert kommer behövas. 335 funktioner för 149 riksdaler på Clas Olsson. Som hittat!

Nu befinner sig dottern hos sin far och jag är hos min mormor. Bestämt privatlektioner i MaB hos min morbror och det har faktiskt gått bra. Skapligt långsamt, riktigt ingående men det går frammåt. Han är den enda med obegränsat tålamod i familjen och som orkar sitta med mig och som kan förklara på hundra olika sätt på en och samma fråga. Beundransvärt. Inte ens jag orkar med mig själv när jag inte fattat för femhundraelftegången, men han gör. Men i morgon måste jag göra klart mina resterande 30 uppgifter som ska vara klara tills på måndag. Trettio uppgifter ska vara klara innan klockan 16 i morgon då jag ska hämta Nicoline hos sin pappa.

Men de fixar jag!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...