onsdag, september 08, 2010

Allmänpåverkad av livet?

Förkylningen tog tag i vårat liv i söndags kväll och veckan blev inte alls som jag tänkt mig. Matte B lektionerna har jag inte närvarat på och Nico har inte varit på dagis. Så som det ska vara om man är sjuk helt enkelt. Det värsta är att man blir så sänkt. Alla dessa "du måste du måste du måste!" man har när man är sjuk. Man måste närvara på MaB lektioner, man måste laga mat, man måste städa, man måste kliva upp ur sängen. Allt detta blir svårt när kroppen inte ens lyssnar på kommando.

I vilket fall som helst så får de vara nog nu. Har blivit inringd för jobb i morgon. Så jag har bunkrat upp med Kan Jang och Berroca. Det är i stort sett bara jag som fortfarande är påverkad av denna hemska förkylning. Men jobba ska jag och frisk ska jag också bli. I morse orkade jag diska, så jag är faktiskt på G.

Jobbet är ett helt nytt jobb också för den delen. Inringd vikarie förvisso, men det är bättre än inget. Ska jobba på Hagaborg i Norrköping. Så det är inte ens i mina vanliga trakter så att säga. Lite små nervös, men det ska nog gå vägen. Utöver nervositeten kring jobbet så är jag orolig angående matte b kursen. Men jag ska göra mitt bästa på fredag och jobba järnet med min morbror på lördag. Det ska fan gå. På nåt sätt. (annars får jag be till högre makter!)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...