torsdag, augusti 12, 2010

Glatt körkort

"Ju gladare kort man har på körkortet desto mindre fortkörningsböter blir de, säger dom" sa mannen som fotograferade mig på expert. Vet inte hur man ska tolka de. Men gladare än gladast blev mitt blivande körkorts-kort.

Utöver fotografering på expert så har det varit en kanon dag. Jag har klippt mig, ungen har fotats och jag har fått umgåtts med mina favoriter Isabell&Sam. Kan inte bli mer än underbart när allt man planerat har hunnits med under en och samma dag. Isabell, Nico och jag käkade lite på stan och sen så var Isabell, aka "bell", lite barnvakt medans jag fick mitt hårt klippt. Blev en tjusig snedlugg förövrigt. Hundra år sedan man hade de. Men de ramar in ansiktet ganska fint. Dock smått irriterande när den flänger hit och dit i ansiktet, går ju inte lägga den bakom örat. Men ja, vansesak.

Efter klipp och gott umgänge så for vi ut på ett sädesfält och fotade tillsammans med Sam. Nicoline var dock inte på humör för att bli fotad. "gläs äckliit" "MAMMA! BÄLA MEEEEJ!" Hon tycks ha missuppfattat det där med ben och fötter. För hon tycker jag ska bära henne hela tiden, hela dagen. Som att jag orkar de? Hon blev skvatt galen för att jag vägrade. Trots trots trots skriker hon hela tiden. Underbara unge. Tur att du är söt när du sover!

Sen bar Sam en sovandes Nico medans jag fotograferades till körkortet. Vagn hade varit en bra grej och ha vid de tillfället. Men det är svårt och lägga henne i en sådan när man glömt den hemma. Notis till mig själv: glöm inte vagnen nästa gång! Fikade på Espresso House och då kvicknade hon till. Juice skulle hon ha, appälsiin juuuus. Och de fick hon, mamman tog en islatte och farbror tog en frappe med kokos och annanas.

Hämtade upp Sams sällskap för kvällen och så talades de vid en liten stund innan jag och ungen begav oss hem. Otroligt härligt har de varit. Vädret var kvavt och fett varmt. Men såhär på kvällskvisten är det galet skönt. Varmt men frisk luft, de gillar vi.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...