onsdag, augusti 18, 2010

Arbetslös? Icke.

Nae, de där med att vara arbetslös gjorde mig helt psyk i huvudet. Så idag bytte jag titel helt enkelt. Jag är då inte arbetslös - jag är mammaledig! Var arbetslös i tre dagar, var måttligt sänkt kan jag lova. Så detta känns faktiskt hundra gånger bättre och jag behöver inte känna mig värdelös för att jag inte gör något. Jag är sjukt smart. Tur att jag inte tagit ut alla mina föräldraledighetsdagar! Är mammaledig med en två åring, bra grejer.

Yes, så nu är vi i krig. Min dotter och jag. Dagarna går åt till att skrika på varandra & att pussas. Aningen konstig blandning men så ser dagarna ut just nu faktiskt. Vi kommer inte riktigt överens, om något. Det är mamma trots och två års trots som styr just nu tror jag. Alla tiders med andra ord. Skillnad och vara mammaledig med en bebis än med en (förbannat) enivs unge. Men vi ska nog lösa detta på något bra sätt tror jag.

1 kommentar:

expecting sa...

Barnmorskorna påstår att det är mycket för att vara i v. 36. Jag gick över 15 dagar med Caspian och han vägde 4,7 :P
Och njae, en sån dunderklump vill jag inte klämma ut igen! Men det var ju inte bara hans vikt som gjorde min förlossning komplivcerad, ligger en massa annat bakom också, så jag föder gärna nu! 3,5 kilo känns precis lagom att klämma ut! haha :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...