lördag, juli 17, 2010

Miccha tipsar!

Hör upp här nu alla ni människor med gröna fingrar. Hur FAN håller man en sånhär idiot-växt vid liv? Den gillar ingenting! Den är trotsigare än min dotter! Den vill inte ha lite vatten eller mycket vatten. Den vill inte ha sol och den vill inte stå skuggigt. Hur fan ska jag bära mig åt? Snart åker fanskapet in i frysen.. Kanske blir plantjävlen nöjd då.
Tips mottages varmt.



Tänkte börja med en ny grej som jag tänker kalla för;

Miccha tipsar!
Nu tänkte jag visa hur man får sin tvätt torr. Om man inte har tillräkligt med klädnypor och inte orkar stå och svära i torkrummet för att tvätten inte blir mer än varm och fuktig. Jag är en sån person som faktiskt vill ha min tvätt ren och torr. Men det är en smaksak tydligen.


Tips nummer 1 (tillhörande bild nedan)
Detta är då ett enkelt fönster med tillhörande gardinstång och gardiner. Mitt lösning är då att man köper en grej med massa nypor på. Häng två stycken i vardera änden på en vanlig galge och häng på valfrittställe, mitt blev i fönstret med öppet fönster. Skitsmart! På bilden ser ni mitt fönster och mina underkläder som torkar i vinden.



Tips nummer 2
(tillhörande bild nedan)
Köp ett torkställ! Onödigt med torkskåp, det är så 1968. På tvåtusentalet kör vi på miljövänligt, vanlig luft funkar lika bra. Speciellt om det är sommar. Bilden nedan är en lovad bild på mitt nya torkställ som köpes på Rusta för 99 kronor. Väldigt effektiv. Man kan hänga lite här och där och torkstället får plats överallt ihopfällt.




Tips nummer 3
(tillhörande bild nedan)
Barnkläder kräver klädnypor, så är de bara. Har man dåligt med klädnypor så är detta ett tips för dig! När man köper kläder på Kappahl eller Lindex får man alltid med sig (de förbannade) galgarna som i sin tur bara ligger i påsen. Har inte tagit tag i och slänga dom än, för jag har kommit fram till att dom är lite nyttiga. Jo, skit i och köpa fler klädnypor. Använd galgarna och häng upp tunikor, tishor, linnen, tjocktröjor eller varför inte hänga upp bh:ar på vuxengalgar och och hänga upp de på valfritt luftigt ställe. (direkt i garderob är inte och rekomendera) Jag valde hatthyllan med korsdrag i lägenheten. Funkar finfint!




Jag summerar detta inlägg som miljövänligt och klimatsmart! Kan även tillägga att jag inte använder sköljmedel utan bara miljömärkt tvättmedel. Vet i fan hur detta ska hjälpa isbjörnarna. Men en halv grad kallare kanske de blir för dom!

2 kommentarer:

åsakindahl sa...

fy fan vad smart och miljövänlig du är mickan. ^^ jag använder också gardinstången och sängen som torkställning. mkt bra skit.

expecting sa...

Ser inte riktigt vad det är för planta du har men det ser ut som en typ av murgröna, och dom är dömda så här års! De rackarna föredrar hög luftfuktighet (utan för mycket sol)och dom vill aldrig torka ut helt men gillar inte heller att bli dränkta så ett par bra tips såhär års är att antingen lägga i ett par isbitar i krukan om dagen, dom smälter hyfsat sakta och håller jorden jämn och fuktig under en längre tid. Eller att täcka över krukan med plastfolie efter vattning, det håller också jorden fuktig längre. Hoppas det funkar! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...