söndag, juni 13, 2010

Student


Det har gått snabbt, mycket har man lärt sig. Och i torsdags fick man ta klivet upp på scenen, visa upp sig och efter de fick man kliva av - med en erfarenhet rikare. Möttes upp av min far och farbror och jag blev i stort sett pepprad med serpentiner som "dekoration". Ett vackert släp följde mig vart jag än gick. Mötte upp en liten folkskara med de allra närmaste. Även representanter fanns med, Sam min bästa vän kunde inte dyka upp, så hans mor var med och gratta mig till min student istället. Det värmde inombords, att så många ville vara med och dela en sådan stor dag tillsammans med mig. Men störst roll hade den där halvfrusna avkomman som blev så glad när hon såg sin mamma. Eller så var de mamman som blev så ruskigt glad när hon såg sin avkomma? Äsh, vi kan säga att båda blev lika glada! Det stora var ändå att dagen kom, efter sådan stor väntan.
& idag är den över.
Nu är jag utbildad undersköterska och studenten är avklarad. Vuxen är man nu. Tänka sig, fullvuxen och fullfjädrad.
Ett stort tack till er som närvarade vid mitt utspring! Och till er som ville komma, men inte kunde. Tack tack tack!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...