måndag, juni 14, 2010


Regnet slår hårt mot glaset. Ett smattrande ljud som kan få vem som helst att slumra till som ett barn. Det är såhär en svensk sommar ska se ut. Med hårda blåstar, smattrande regn och soliga dagar som värmer både hjärta och själ. Vad vore en sommar utan lite blåst och regn? Inte vore det en fulländad svensk sommar utan de i alla fall.
Just nu känner jag mig lite smått bortkommen. Vet inte alls vad som väntas i mitt liv just nu. Hade mina planer som numera är fullgjorda. Lägenhet, körkort och student - allt är klart. Känns som att jag måste något mål att sätta upp. Något att sträva efter, något att kunna nå på lång eller kort sikt. Men vad skulle det kunna vara frågar jag mig själv. Många tjatar om att jag ska träffa en karl. (vad jag nu ska ha en sån till?) Sätta de som ett mål? Dock händer sånt när de händer. Nej, jag har ingen aning om vad man skulle kunna ha som mål för lång eller kort sikt framöver. Jag tror nog att jag väldigt gärna tar emot tips på vad som man skulle kunna ha som mål. Så, tack på förhand. Blir nog att ta mig en funderare på detta. Men något måste de bli. En dag i taget känns inte riktigt som min melodi trots allt. Levt dag för dag allt för länge. Jag ville se att det händer något i livet. Att jag tar mig frammåt. Att jag mår bra och att jag får andra att må bra. Sen att jag tar mig dit jag vill. En vacker dag ska jag bli barnmorska. Men det är för tillfället lite avlägset, eller ja, väldigt avlägset. Förhoppningsvis blir det att jag kommer kunna plugga på Komvux i höst. Sen kanske det blir närmre med sjuksköterskeutbildningen? Vem vet. Men något måste hända i sommar, förtom jobb. En liten semester? De vore ju ett bra mål. För allas parter. Kanske kanske. Nåväl, vi märker nog vad de blir i sinom tid.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...