tisdag, juni 08, 2010

Livet efter stormen

Studentveckan börjar gå mot sitt slut. Utspring väntas redan nu på torsdag. Tiden är knapp och jag är långt ifrån förberedd. Varken klädesmässigt eller psykiskt. Är det redan dags? Har ett år redan gått? Snart trippar jag ut i vuxenlivet (seriöst, vart man än går med studentmössa så hör man alltid ordet "vuxenlivet". måttligt irriterande, jag är 22 och har fött barn, jo tack - vuxenlivet träder i kraft -nu- när man tagit studenten, inte innan. sidospår! ursäkta) tillsammans med min unge hand i hand och med ett slutbetyg ifrån gymnasiet. Smakar lite på orden "utbildad undersköterska". Känner mig inte riktigt där än faktiskt. Känns som att man har så mycket mer och lära sig, men det faller nog ihop med erfarenheter inom yrket. Snart är jag ju anställd som undersköterska. Bara en knapp vecka efter studenten så hoppar jag in och är så vuxen som man bara kan bli. Med utbildning, körkort, egen lägenhet och en dotter som snart blir 2 år. Livet har sina vändningar. Men jag tycker jag fixat de ganska bra ändå.

Ingenting är omöjligt mina vänner, kom ihåg de.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...