torsdag, maj 20, 2010

Vart tar tiden vägen?

Ibland blir jag lite amazed över mig själv faktiskt. Det är inte så att jag sätter in mig i ett fack som en "multitasking-person". Tycker nog mest att tiden mest har sprungit iväg. 2009 började jag trean på gymnasiet och bodde hemma med en ettåring. Nu är det 2010 och jag bor i egen lägenhet och har numera körkort och en 1 ½ åring. Stundenten väntar runt hörnet, inte mer än två-tre veckor kvar..?

Jag blir lite förvånad över att jag fått ihop allting. Det har ju varit mina alldeles storslagna planer i livet just nu. Flytta hemmifrån, fixa körkort och ta studenten. Och allt har bara klickat. Det är helt jävla galet! Men jag mår så bra. Jag är så glad och så innerligt lycklig!

För jag fixar min utbildning, jag har ett hem och komma hem till och nu så kan jag mycket lättare ta mig hit och dit med körkortet. Jag överdriver inte när jag skriver att allt detta är tack vare min dotter. Sen jag fick barn så har min envishet och vilja etsat sig åt det positiva hållet. Det är för hennes skull. Det är för våran framtid. Det är för oss.

Jag har ju till och med sommarjobb och möjligen förlängt i höst. Samt att jag ska plugga matte b på komvux också. Min utbildning är inte klar på långa vägar. Har mitt mål och jag ska ta mig dit, en vacker dag - hand i hand med Nicoline.

1 kommentar:

Gite sa...

mm, du och Nicoline hand i hand, jag älskar er mina solstrålar, utan er våre det regnigt och grått. Tack för att ni finns.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...