onsdag, april 28, 2010

Praktik

Det jag gör om dagarna just nu är; frågar om efternamn, förnamn och personummer. Fäster klämmor i ordningen rött, gult, grönt, svart. Kopplar i jordningar - rött till rött, gult till gult, grönt till grönt, svart till svart. Sen räknar jag revben 1, 2, 3 4 - C1, fyra ner på andra sidan C2, fäster ett revben ner C4, fäster C3 mellan C2 och C3, fäster sedan C5 längs med armhålan och fäster C6 i armhålan. Sen inväntar jag grönt på skärmen och trycker på knappen "EKG" och så skrivs det ut ett papper.

Annat som jag gör är att ta blodtryck, skriver på tavlan, assisterar assistenten vid operation av födelsemärken, spritar av alla möbler, förbereder och springer efter min handledare. (eller någon av mina tre handledare) Men ja, EKG och blodtryck är vad undersköterskor på vårdcentraler pysslar med mest. Om dom inte pratar i telefon eller skriver i sina vårdjournaler över datorn.

Höjdar praktik.
(sen vid lunch äter jag skitsnabbt så jag kan kuta kvart över 12 utanför området för att röka skitsnabbt för att tugga tuggummi som en idiot på vägen upp och byta om och sprita hela mig på en kvart..)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...