onsdag, april 21, 2010

Lätta smekningar

Det är inte varje kväll man har en trött bebis i amningsposition med nappflaskan. Jag saknar de lite faktiskt, att amma. Men när hon ligger sådär så är de nästan samma sak. Just den där lediga handen som utforskar. Hon kände längs med min vänster hand som jag höll flaskan med. Kände sådär lättsamt, sen klappa hon handen lätt. Följde varje finger och grep tag och pekfingret. Sen följde hon nappflaskan och klappade på botten av den. Och allt sådär lättsamt och bebisaktigt dom gör när dom ammar. Fast dom känner på bröstet istället för nappflaskan.

Men det är helt magiskt och de kittlar inom mig. För en kort stund, så blir det ett bebis stadie återigen. Förutom att hela hon tar upp mitt knä och när hon slappnar av så blir det skapligt tungt med armen som håller upp huvudet åt henne. Men just dom lätta smekningarna som man får vid ammningen eller nappflaskhållning i ammningspositon är oslagbart. Inte varje dag man får dom heller. Hon kan ju inte sitta still när hon äter välling. Så detta är guldkorn i vardagen minst sagt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...