måndag, mars 22, 2010

Studentbal

Det talas om bal, närmare bestämt studentbal. Jag tror att jag och Heléne har kommit fram till att vi ska gå tillsammans. I fredags så trippade jag och Heléne ner till en affär på lunchen för att kika lite balklänningar. Priserna är inte nådiga måste jag säga. Helt galet mer eller mindre! Vi tesetade en varsin klänning tills vi insåg att vi inte hade mer än en halv timmes lunch. Så de blev lite rush ifrån affären och upp till skolan igen.

Fast, när man kikat lite på blocket så kan man faktiskt komma lindrigt undan prismässigt -på ruskigt fina klänningar! (Man använder den ju bara en gång? Så varför inte köpa en begagnad klänning som använts just 1 gång. Kan man ens räkna en klänning som begagnad om den är använd 1 gång?) I vilket fall som helst, så har jag hittat en jätte tjusig klänning som jag faktiskt ska åka och titta på i morgon. Ska även testa den och se hur den sitter. Hoppas innerligt på att den sitter bra. För det står mer eller mindre "michaela" på den! Tänkt så tidigt ute man är då om man köper den. Mer ekonomiskt och mindre stressigt. Perfekt!

Har gått på en studentbal en gång tidigare. Det blev ganska stressigt faktiskt. Fick väl en sissodär 2 veckor på mig att fixa i ordning alltihopa som skulle fixas. Sam, som tog studenten, ville inte gå förrens i sista minuten. Då skulle han gå och jag skulle med. Så jag fick fixa till min balklänning (med hjälp av min kusin som utbilda sig till sömmerska på gymnasiet) som jag sydde i 9:an och be en vän till familjen fixa mitt hår och allt möjligt såntdär kvinnligt som skulle fixas.
I år, på min egna bal, tänkte jag vara lite mer förberedd! Dock har jag inte något manligt sällskap, men det behöver man väl inte? Eller?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...