måndag, mars 08, 2010

Oroligheter

Min mor och far åkte nyligen till sjukhuset. Idag är dagen då mor min skall opereras. Känner mig lite orolig i magen. Det är ju en av mina viktigaste kvinnor i livet, min mor. Så ska dom skära i henne? Nej, känns inte helt okej. Men å andra sidan är de för hennes bästa och hon vill ju de själv. Så de är väl bara sitta här lite halvt på nålar tills man hör något ifrån henne igen. Men fy, sitta här och vänta på bättre tider? Känns inte roligt. Inte alls.

Men förutom oroligheter så sitter jag och sjunger med till Lejonkungen. Tur man kan klicka dit texter till låtarna. Blir lite roligare då. Ungen leker med kartonger. Underhållande eller hur? Nej, man ska väl klä på sig själv och barnet. Ska upp till min farmor senare och äta sockerkaka som min bror och hon har gjort idag. (dessutom ska min far åka och hämta min klocka och almanacka hos min mormor, underbart! så jag kan få lite struktur på mitt liv.)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...