söndag, mars 07, 2010

Liten vaknade

Men somnade om ganska snabbt i min famn. Cold case är på tvn men jag hade gått in i sovrummet för att hämta min bok som jag tänkte läsa ifrån soffan. Hann läsa några sidor och sen hade jag en liten i famnen som fortsatte sova där efter lite orolighets sömn i sin egna säng. Lästa väl en sissodär 2o sidor innan jag fick ge med sig. Alice new adventures är kanske en bra bok och läsa när man är trött för de blir bara en bunt med krångliga ord i slutändan om man inte orkar hålla isär allting. Tur att man har sett Disney filmen (hur nu de hjälper egentligen?) Hade tänkt ute något fiffigt där. Men de gick inge bra märkte jag. I alla fall, boken är krånglig. Men jag finner den intressant ändå. Så jag ska läsa när jag har mer tid och mer vakenhet i kroppen. Som exempelvis i morgon. Då vi blir hemma både från dagis och skolan. Hon har varit halv ok idag, så de blir återhämtningsdag i morgon så vi är på den säkra sidan. Personligen så hade jag gärna gått till skolan men för barnets skull så är de bäst om vi är hemma en dag till.

I vilket fall, sov så gott!
Och just ja, tack Fru Fleggman för länken till artikeln om Alice i underlandet. Lite roligt med historian bakom den! För andra som vill läsa den klicka här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...