måndag, mars 08, 2010

Lite i chock

Jaaag har liiiiite ångest.. Frågade Nicolines pappa om han ville ha henne över natten lördag till söndag. Vill poängtera att det var jag som frågade. För jag kände att det kanske är dags för att introducera de för både hennes pappas del och för våran dotters skull. Så han blir mer en pappa än en lekfarbror. Har frågat en gång tidigare och då ville han inte alls. Så det var väl i stort sett de svar jag hade väntat mig.

Men tji fick jag. För han är tydligen på den idén att ha henne över en natt. (förstår ni nu att jag är liiite uppe i varv och aningen rädd) Jag betvivlar inte hans förmåga att ta hand om våran dotter. (eller jo lite, men ytterst lite!) Han kommer vara hemma hos sina föräldrar och dom lär vara i närheten så det lär gå jätte bra. Lite orolig för Nicolines skull eftersom det är första gången utan mig en hel natt. Så de vet jag inte hur hon kan reagera på, positivt eller negativt, vem vet.

Sak samma. Detta har ingenting med hennes pappa eller något med henne och göra. Detta är mer min rädsla. Jag har inte sovit utan henne sen hon blev tillverkad. Hon har alltid varit nära nära nära. Och nu ska jag sova själv? Visst att det är jobbigt när hon vaknar till och skriker, sparkar mig i ansiktet, ska sova på mig, ska sova med huvudet på min mage, puttar ner mig ifrån sängen och gud vet vad hon gör mer när hon sover brevid mig. Det känns bara läskigt. Så otroligt läskigt.

Men skillnaden är att jag la fram det själv. Så jag är förberedd. (till skillnad från andra som kanske får de som ett slag i ansiktet när pappan kräver att ha barnet över en natt) Så jag tror att vi båda, jag och hennes pappa, fixar detta. Resten är upp till Nicoline. Jag kommer antagligen sova på nålar och är det något och han ringer så springer jag fan till Norrköping och hämtar henne.

Det kommer dock gå bra. Och det är bara och vänja sig. Vilket gäller både honom, mig och våran dotter. Det kommer gå fint. Jätte bra. Super bra.. (just nu är jag i n t e bekväm med tanken. men det kommer.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va bra att du och Nicolines pappa har bra kontakt och att ni inte bråkar och så.. Bra att ni tänker på Nicolines bästa!!

Riktigt bra!

(förstår att de kommer kännas konstigt första natten)

Kram

Rasmus sa...

det kommer gå super mic, hejja nicolines familj! :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...